۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰

ربیعی:

راه توسعه اقتصادی از مسیر درآمدهای نفتی نمی گذرد

راه توسعه اقتصادی از مسیر درآمدهای نفتی نمی گذرد

اراک – خبرگزاری مهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از شیوه مصرف گرایی با پول نفت در ایران گفت: راه توسعه اقتصادی از مسیر درآمدهای نفتی نمی گذرد و برای تحقق توسعه باید در مسیر ایجاد یک جامعه تولید محور گام برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر روز شنبه با بیان این مطلب در مراسم تقدیر از کارگران نمونه استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال 93 تحت عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و روحیه جهادی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به درستی در نخستین ثانیه های سال 93 دو موضوع مهم اقتصاد و فرهنگ را در کنار یکدیگر جای داده و با ترسیم خط مشی کلی برای مسئولین نظام خواستار توسعه اقتصادی کشور شدند.

وی افزود: توسعه کار و تولید در جامعه اسلامی ایران ضروریست و حیات اجتماعی سالم محقق نمی شود مگر در جامعه ای که کار و تولید در اولویت کاری مردم قرار دارد.

ربیعی یادآور شد: سیاست جامعه ایران امروز سیاستی تولید محور است و باید با دوری گزیدن از مصرف گرایی در کشور راه ورود کالاهای غیر اساسی وارداتی را ببندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت تمام مسائل رفاهی درمانی و اشتغال مردم را در اولویت کاری خود قرار داده است افزود: بهره مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات بیمه ای در قالب بیمه سلامت گام نخست دولت در راستای ارائه خدمات درمانی و رفاهی به مردم ایران است و در این راستا بیش از 10 میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری کرده است.

ربیعی در ادامه بر ضرورت جمع آوری سرمایه های سرگردان مردمی در کشور تاکید کرد و گفت: باید با تجمیع این سرمایه ها امکان چرخش چرخه کار و تولید را در کشور فراهم کنیم.

وی با اظهار تاسف از بین رفتن برخی واژگان قدیمی در دنیای امروزی گفت: اگر امروز نیز مثل گذشته همه مردم به یکدیگر و دولت اعتماد کنند دولت می تواند به راحتی مشکل اشتغال جوانان و بیکاری موجود در جامعه را رفع کند.

اگر کسی برای تضییع حق مردم در دفتر کارم حاضر شود با شدت با او برخورد  می کنم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مردم باید امروز به تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید اعتماد کنند و من به عنوان وزیر کار قول پاسداری از سرمایه های مردمی را داده و اجازه نمی دهیم ریالی از سرمایه مردمی کسر شود به گونه ای که اگر کسی با کوچکترین کادو و هدیه ای به منظور تضییع حقوق مردم در دفتر کارم حاضر شود با شدت با او برخورد خواهم کرد.

ربیعی نجات کارخانه های در معرض تعطیلی هستند را از دیگر اولویت های کاری دولت برشمرد و گفت: حفظ اشتغال موجود استراتژی نخست وزارت خانه کار است.

وی درادامه از تلاش خود در راستای صیانت از سرمایه های گذاران خبر داد و گفت: نه چوب حراج به سرمایه سرمایه گذاران می زنیم و نه اجازه می دهیم کسی چوب لای چرخ تولید کنندگان بگذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان صنعتی مرکزی نقش بسزایی در تولید کشور دارد اظهارداشت: این استان به لحاظ فعالیت قشر عظیمی از کارگران و فعالین عرصه تولید درآن از جایگاه ویژه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشته و مسائل آن با دقت بیشتر مورد پیگیری و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استانهای صنعتی کشور است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ویژه ای به چهارمین قطب صنعتی ایران دارد.

ساماندهی اقتصادی اولویت نخست مدیریت استان مرکزی در سال 93

استاندار استان مرکزی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت روز معلم و روز کارگر بیان داشت: این دو گروه اجتماعی که کمترین منافع مالی را در کشور دنبال می کنند بیشترین منافع معنوی را در کشور موجب می شوند.

محمد حسین مقیمی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با حرکت در مسیر تحقق رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال در صدد است بخش قابل توجهی از دغدغه های مردمی را در بخش سلامت و معیشت پایان دهد.

وی اجرای طرح بیمه سلامت را از مهمترین اقدامات دولت در حوزه رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: از 15 اردیبهشت تمامی ایرانیان از نظام بیمه ای برخوردار بوده و دیگر کسی دغدغه درمان را ندارد.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به تلاش دشمن در راستای کاهش نرخ تورم بیان داشت: دولت در بدترین شرایط اقتصادی بر سرکار آمد این در حالی بود که با درایت و تدبیر اندیشیده شده توانست با حرکت به موقع در مسیر کاهش نرخ تورم این نرخ را از 42 درصد به 35 درصد برساند.

مقیمی با اشاره به موقعیت صنعتی استان مرکزی گفت: با توجه به این مهم بررسی وضعیت اشتغال، کار و نحوه فعالیت واحدهای صنعتی استان در دستور مدیریت استان قرار گرفت که خوشبتانه با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره کار گزارش مفصلی در این زمینه تهیه و تدوین شد.

وی کمبود سرمایه در گردش و کافی نبودن اعتبارات و منابع بانکی برای راه اندازی واحدهای تولیدی را از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت استان مرکزی برشمرد و گفت: در تلاشیم با جذب سرمایه گذاران صنعتی زمینه پوایی بخش صنعت و تولید را در استان مرکزی فراهم کنیم.

استاندار مرکزی افزود: کاهش زمان ارائه مجوزهای بخش تولید از نکات مهم توجه مسئولین باید قرار گیرد و اجازه ندهیم طولانی شدن این روند صدمه ای به اشتغال استان بزند.

مقیمی یادآور شد: استان مرکزی استانی توانمند در حوزه صنعتی است و باید با توجه به بخش زمینه اشتغال جوانان در واحدهای صنعتی را فراهم کرد.

کد خبر 2283910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha